Projekta “Gribu dzīvot efektīvi!” kopsavilkums
29.06.2023Konkursa „Atbildīgs dzīvesveids” aktivitātes „Videi draudzīga dzīvesveida izglītojošu pasākumu īstenošana” ietvaros tika īstenots biedrības “Taureņa efekts” projekts “Gribu dzīvot efektīvi!”. Projekta mērķis bija iedzīvotājiem tuvu viņu dzīvesvietai skaidrot ēku siltināšanas efektivitāti un nepieciešamību, kā arī ēku energoefektivitātes jautājumu risināšanu, atbilstoši valsts piedāvātā atbalsta saņemšanai. Eiropas zaļais kurss paredz to, ka jāsamazina siltuma zudumi daudzdzīvokļu mājās, taču Latvijā sabiedrība ir kūtra renovācijas darbu veikšanā, tāpēc bija nepieciešams veikt skaidrojošo darbu, lai situāciju uzlabotu. Projekta visi izvirzītie kvantitatīvie un kvalitatīvie rezultāti tika sasniegti ar ievērojamu pārsvaru no prognozētā.
Projektā tika izvirzīts arī ilgtermiņa mērķis - daudzdzīvokļu ēku siltināšanas un atjaunojamo energoresursu izmantošanas pieaugums. Šī mērķa izpildē būtiska būs iedzīvotāju aktivitāte un interese turpmākajos mēnešos par daudzdzīvokļu ēku atjaunošanu un Eiropas Savienības piedāvātajiem atbalsta mehānismiem, kas būtiski samazina pašiem sedzamo būvniecības izmaksu slogu.
Projektā ar dažādām informatīvām aktivitātēm izdevās sasniegt plašu auditoriju. Izglītojošās kampaņas “Gribu dzīvot efektīvi!” ietvaros sagatavoti informācijas un vizuālie materiāli priekš digitālajiem stendiem, publikācijām portālā Tvnet.lv, sabiedriskajām attiecībām, sociālo mediju ierakstiem facebook.lv un instagram.lv. Tāpat noorganizēta iedzīvotāju aptauja (pieci jautājumi) par tematiku un apkopots atbilžu rezultātu nodevums. Sagatavots saturs trīs digitālajiem stendiem izvietošanai Latvijas valstpilsētās. Katrā no valstspilsētām stendi tika izvietoti divas nedēļas sabiedriskās ēkās, piemēram, pilsētu bibliotēkas, domes vai kultūras namos. Projekta ietvaros noorganizēta diskusija portālā Tvnet.lv ar trīs nozares ekspertiem un moderatoru, lai ieinteresētu iedzīvotājus par tematiku. Četru nedēļu garumā publicēts projekta satura bloks portālā Tvnet.lv un sagatavoti vairāki reklāmas baneri. Īstenoti divi Tvnet.lv konkursi, ar deviņiem uzvarētājiem un izlozētām dāvanu kartēm 900 eiro vērtībā. Sagatavotas un izsūtītas lielākajiem Latvijas medijiem gan nacionālā, gan reģionālā mērogā vairāk nekā četras preses relīzes, sagatavotas un publicētas divas intervijas, četri viedokļu raksti un divi apkopojošie raksti. Līdztekus noorganizēts viens raidījums un viens sižets. Projekta ietvaros arī sagatavoti un publicēti sociālo mediju platformās facebook.com un instagram.com 24 dažādi ieraksti.
Projektā plānotais mērķis tika izvirzīts sasniegt tiešo mērķauditoriju 1000 cilvēkus, netiešo mērķauditoriju – 1 158 000. Tomēr faktiski sasniegtā auditorija pārsniedz plānotos rezultātus. Ar realizētajām projekta aktivitātēm un publikācijām izdevās sasniegt tiešo mērķauditoriju 1729 cilvēkus. Savukārt netiešā mērķauditorija bija 4 805 825 cilvēki, no tiem 431434 sasniegti sociālajos medijos, 1988233 Tvnet.lv portālā un ar sabiedrisko attiecību aktivitātēm – 2386158 cilvēki. Kopumā projekts vērtējams kā ļoti veiksmīgs sasniedzot plašu Latvijas iedzīvotāju daļu.