Vides izglītības nometne Jelgavas novada skolēniem
Reģ Nr. 1-08/97/2015
Projekta mērķis
Noorganizēt diennakts vides izglītības nometni, izglītojot un audzinot Jelgavas novada skolēnus par vides un dabas nozīmi cilvēku dzīvē, tādējādi veicinot izpratni un apziņu par jūras piekrastes, meža un purva biotopu saglabāšanu.
Projekta uzdevumi
- Nodrošināt 30 Jelgavas novada skolēnu dalību meža atjaunošanas talkā; - Noorganizēt vides izglītības nometni „Par zaļu pat vēl zaļāks 2015” 30 Jelgavas novada skolēniem, sadalot to piecās tematiskās dienās – Zemes diena, Purva diena, Meža diena, Diena dabas takās un Dabas zinību radošo darbnīcu diena; - Noorganizēt vides izglītības un audzināšanas ekskursijas, apmeklējot 4 dabas parkus, lai iegūtu zināšanas un veidotos izpratne par vidi un tajā norisošajiem procesiem – konkrēti par jūras piekrastes, meža un purva biotopu saglabāšanu; - Apmeklēt 2 ražošanas uzņēmumus, lai iegūtu zināšanas un iepazītos ar dabas bagātībām –kūdras purviem un ārstniecības augiem; - Noorganizēt dabas zinību 3 tehniski radošas darbnīcas (izbraukuma nodarbības „Kurzemes democentrs”) par zaļo enerģiju, elektrību un resursu taupīšanu; - Organizēt radošu darbnīcu, kurā katrs skolēns izgatavos dekoru „ES un daba man apkārt” no pašu savāktiem dabas materiāliem (čiekuri, ziedi, gliemežvāki u.c.); - Izveidot fotogrāmatas „Par zaļu pat vēl zaļāks 2015” par Latvijā esošajiem biotopiem un dabas aizsardzības teritorijām, kuras nometnes dalībnieki būs apmeklējuši nometnes laikā; - Izgatavot tieši projekta dalībniekiem T-kreklus (35 gab.,), kas ietvers informāciju par projektu un tā finanšu avotiem; - Noorganizēt noslēguma pasākumu, kur nometnes dalībnieki prezentēs paveikto nometnē, īstenotās aktivitātes un redzēto nometnes laikā, tādējādi informējot sabiedrību par projekta aktivitātēm un rezultātu.
Projekta rezultāti
Sagaidāmie rezultāti: 1. 30 Jelgavas novada skolēni piedalījušies meža atjaunošanas akcijā. 2. 30 Jelgavas novada skolēniem noorganizēta diennakts vides izglītības nometne. 3. Noorganizētas izglītojošas ekskursijas, apmeklējot 4 dabas parkus, iegūtas zināšanas un palielinājusies izpratne par jūras piekrastes, meža un purva biotopu saglabāšanu. 4. Apmeklēti 2 ražošanas uzņēmumi un iegūtas zināšanas par dabas bagātībām – kūdras purviem un ārstniecības augiem. 5. 30 skolēni piedalījušies 3 tehniski radošās darbnīcās (izbraukuma nodarbības „Kurzemes democentrs”) par zaļo enerģiju, elektrību un resursu taupīšanu 6. Izveidoti dekori „ES un daba man apkārt” no pašu savāktiem dabas materiāliem (čiekuri, ziedi, gliemežvāki u.c.). 7. Izveidotas fotogrāmatas „Par zaļu pat vēl zaļāks 2015” par Latvijā esošajiem biotopiem un dabas aizsardzības teritorijām, kuras nometnes dalībnieki būs apmeklējuši nometnes laikā (35 gab.). 8. Izgatavoti tieši projekta dalībniekiem T-krekli (35 gab.,), kas ietver informāciju par projektu un tā finanšu avotiem; 9. Noorganizēts noslēguma pasākums un informēta sabiedrība par projekta aktivitātēm un rezultātu. Pēc projekta īstenošanas, nometnes dalībniekiem ir radusies lielāka izpratne par vides aktuāliem jautājumiem novadā un valstī. Pēc mērķgrupas anketām var saprast, ka jaunieši turpmāk vēl vairāk pievērsīs uzmanību veselīgam dzīvesveidam un taupīgāk izturēsies pret apkārtējo vidi. Pašvaldība plāno arī turpmāk finansiāli atbalstīt vides izglītības nometnes. 2015./2016.mācību gadā Jelgavas novadā kā Eko skolas savu darbību turpina Aizupes pamatskola, Šķibes pamatskola un Vilces pamatskola, kā arī Kalnciema vidusskola ieguvusi Mammadaba vēstniecības titulu. Ar šo gadu Slimību profilakses un kontroles centrs atjauno nacionālo veselību veicinošo skolu tīklu Latvijā, kur Jelgavas novadā ir Kalnciema pagasta vidusskola (Kalnciemā).
Vadlīnija | Atbildīgs dzīvesveids; Vides izglītība un audzināšana |
Realizācijas laiks | 28.08.2015 |
Īstenotājs | Iepazīsim sevi Staļģene, Jelgavas novads, Skolas iela 4, LV-3031 |
Projekta kopējās izmaksas | 6 250.00 € |
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 3 750.00 € |
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 3 750.00 € |
Lēmums | Piešķirt |