Reklāmas klips "Nē - kūlas dedzināšanai"
Reģ Nr. 1-08/622/2004
Projekta mērķis
Masveida kūlas dedzināšana pavasaros visā Latvijā ir kļuvusi par valsts mēroga problēmu. Iepriekšējo gadu pieredze liecina, ka pērnās kūlas dedzināšana loti bieži kļūst par nekontrolētu ugunsnelaimi un pērnā zāle deg milzīgās platībās. Dedzinot organiskās vielas nepietiekoši augstā temperatūrā, gaisā nokļūst dioksīns -viena no noturīgo organisko piesārņotāju grupas vielām, kuru rašanās iemeslus minimizēt prasa Stokholmas konvencija, kurai pievienojusies arī Latvijas Republika. Kā efektīvu veidu kūlas dedzināšanas samazināšanai, piedāvājam agresīvu TV reklāmu, kas diskreditē šādu rīcību. TV reklāmas efektu palielināsim, visās Latvijas pasta nodaļās izvietojot ar reklāmas klipu saistītu plakātu. Savukārt sērkociņu rūpnīcai tiks piedāvāts izmantot plakāta maketu kā sērkociņu kastītes etiķeti.
Projekta uzdevumi
Projekts paredz izveidot savā starpā tematiski saistītus plakātus un TV reklāmas klipu. 2005. gada ziemā Vides filmu studija sagatavos sociālās reklāmas klipu, kurā asprātīgā veidā tiek diskreditēti kūlas dedzinātāji. Reklāmas klipam būs divas versijas - 60 un 30 sekunžu varianti. Reklāmas mērķis ir ietekmēt cilvēkus emocionāli, parādot kūlas dedzināšanu kā tuvredzīgu un stulbu rīcību, kas sagandē vidi un sagādā nepatikšanas pašam dedzinātājam. Reklāmā tiks apspēlēts senais latviešu sakāmvārds - runga ar diviem galiem. Savukārt mākslinieki Mārtiņš Blanks un Pēteris Zilbers, kas jau sekmīgi darbojušies arī vides jomā (viņu CV skat. Pielikumā), izstrādās plakāta maketu. Ir panākta vienošanās ar diviem informatīvajiem atbalstītājiem - Latvijas Televīziju un Latvijas Pastu, kas sola palīdzēt šī projekta realizēšanā, dodotvislielākās atlaides saviem pakalpojumiem. Latvijas Televīzija nodrošinās reklāmas klipa pārraidi visskatītākajā laikā, piemērojot speciālas atlaides. Martā 954 Latvijas Pasta nodaļās laukos, mazpilsētās un lielpilsētu privātmāju teritorijās tiks izvietoti informatīvi plakāti, aicinot ikvienu domāt par savu un savu bērnu veselību un atturēties no kūlas dedzināšanas. Papildus jau minētajam, ,,Vides projekti" piedāvās Liepājas sērkociņu rūpnīcai plakātu izmantot kā sērkociņu kārbiņas etiķeti. Šādā veidā kampaņas idejai tiks nodrošināta papildus izplatība. Pēc kampaņas produktu sagatavošanas notiks to publiska prezentācijas masu saziņas līdzekļiem, piedaloties klipu autoriem, māksliniekiem un vides jomas atbildīgajām amatpersonām. Prezentācijai sekos reklāmas klipa pārraide TV un plakātu izvietošana pasta nodaļās.
Projekta rezultāti
2005. gada pavasarī organizēsim plašu sabiedrības informēšanas kampaņu, iesaistot arī mazpilsētu un lauku skolēnus un vides NVO. Projekta rezultātā būs sagatavota TV reklāma un plakāti, kuru varēsim nodemonstrēt arī citiem iespējamiem informatīvajiem atbalstītājiem. Organizēsim papildus publicitātes pasākumus - reklāmas un plakātu prezentāciju medijiem ar uzaicinātu speciālistu komentāriem par to, kādu kaitējumu apkārtējai videi nodara kūlas dedzināšana. Šādi pasākumi notiks vairākās Latvijas vietās. Pasākumos reklāmas klipu CD-ROM formā un plakātus ar TV reklāmas tēliem un aicinājumu nededzināt kūlu nodosim arī skolēniem, kas būs atsaukušies uzaicinājumam iesaistīties izglītojošā kampaņā, izlīmēt plakātus un izplatīt informāciju par kūlas dedzināšanas kaitīgumu savā pagastā. Latvijas Televīzijā informatīvais reklāmas klips tiks raidīts pieprasītākajā raidlaikā - pirms un pēc raidījuma "Panorāma". Latvijas Televīzija piedāvā sniegt savu atbalstu kampaņai, piešķirot 75% atlaidi maksai par raidlaiku. Tādējādi kampaņa sasniegs maksimāli lielu sabiedrības daļu. Martā un aprīlī, kad plānojam īstenot kampaņu, "Panorāmu" un raidījumu "Mūsu cilvēks" skatās aptuveni 330 000 cilvēku. Reklāmu pārraidīsim arī raidījumā "Vides fakti", kura plānotā auditorija ir vairāk kā 150 000 cilvēku. Latvijas pasta nodaļās laukos, mazpilsētās un lielpilsētu privātmāju rajonos plakāti par reklāmu un tās pamatideju vēlreiz atgādinās kampaņas galvenajai mērķauditorijai - lauku iedzīvotājiem, pensionāriem, kas nāk uz pastu saņemt pensijas un veikt komunālos maksājumus. Veiksmīgas kampaņas rezultātā samazināsies kūlas dedzināšana Latvijā.
Vadlīnija | Atbildīgs dzīvesveids; Vides izglītība un audzināšana |
Realizācijas laiks | 30.06.2005 |
Īstenotājs | Vides projekti Rīga, Pils iela 17, LV-1050 |
Projekta kopējās izmaksas | 32 714.67 € |
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 12 501.35 € |
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 8 537.23 € |
Lēmums | Piešķirt |