• Sākums >
  • Mantots apģērbs ir vērtība: lietotu un ilglaicīgi izmantotu apģērbu popularizēšana Latvijas sabiedrībā

Mantots apģērbs ir vērtība: lietotu un ilglaicīgi izmantotu apģērbu popularizēšana Latvijas sabiedrībā

Reģ Nr. 1-08/56/2019

Projekta mērķis

Projektā tiks īstenota akcija - foto stāstu konkurss sociālajos tīklos Facebook un Instagram, kur iedzīvotāji tiks aicināti dalīties ar saviem stāstiem par mantotiem un ilgi izmantotiem apģērbiem savās garderobēs. Tādējādi tiks popularizēta lietotu apģērbu izmantošana un apģērbu ilglaicīgu izmantošana Latvijas sabiedrībā kā viens no elementiem, lai stiprinātu aprites ekonomiku tekstila industrijā un atbildīgu vides un dabas resursu izmantošanu.

Projekta uzdevumi

Projektā tiks īstenotas sekojošās aktivitātes: 1. Rīkota kampaņa sociālajos medijos Facebook un Instagram, popularizējot lietotu un mantoto apģērbu, kā arī ilglaicīgu apģērbu izmantošanu garderobē. Kampaņā tiks izmantoti audiovizuāli materiāli un dati par modes patēriņa paradumu ietekmi uz vidi, kā arī atsauces uz populārām filmām, kurās tiek apspēlēta mantota apģērba un ilglaicīgi valkājama apģērba tēma (piemēram, filmā “Limuzīns Jāņu nakts krāsā”, kur tiek pāršūts mantots mētelis). Kampaņas ietvaros tiks arī popuralizēts foto stāstu konkurss. Lai sasniegtu plašāku auditoriju, projektā sagatavotie materiāli (“posts”) tiks izvietoti kā reklāmas, virzot tās projekta mērķauditorijai. Kampaņas paredzētais norises laiks:16.09.2019. - 01.11.2019. 2. Izstrādāti foto stāstu konkursa noteikumi, izmantojot Facebook un Instagram sniegtās iespējas dalībnieku un plašākas auditorijas iesaistei. Dalībnieki tiks aicināti publicēt savus foto stāstus savos profilos, izmantojot atsauci uz projekta saukli “Mantots apģērbs ir vērtīgs!”. Konkursa noteikumos tiks arī iekļauta informācija par gaidāmajām balvām. Aktivitātes īstenošanas laiks: 01.08.2019. - 15.09.2019. 3. Rīkoti 2 pasākumi iepirkšanās centros ārpus Rīgas atklājot “Zero Waste Latvija” ceļojošo foto izstādi par lietotu apģērbu valkāšanu, iepazīstinot ar konkursa noteikumiem un atbildīgu resursu izmantošanu (gudru iepirkšanos), veidojot savu garderobi. Pēc atklāšanas pasākuma foto izstāde un informācija par konkursu tiks izstādīta iepirkšanās centros uz aptuveni 2 nedēļām. Paredzētais pasākumu norises laiks: 01.10.2019. - 01.11.2019. 4. Rīkota konkursā iesniegto darbu vērtēšana, iesaistot žūriju aptuveni 5 cilvēku sastāvā (institūciju, uzņēmumu, vides organizāciju, akadēmiķu un mediju pārstāvji). Paredzētais aktivitātes īstenošanas laiks: 01.11.2019. - 15.11.2019. 5. Rīkots konkursa noslēguma pasākums iepirkšanās centrā vai beziepakojuma veikalā Rīgā, apbalvojot konkursa uzvarētājus ar balvām, kā arī rīkojot diskusiju ar konkursa žūrijas pārstāvjiem par Latvijas sabiedrības apģērbu iegādes un lietošanas paradumiem, tai skaitā lietotu un ilgi izmantotu apģērbu lietošanu. Tā kā pasākums notiks neilgi pirms Ziemassvētkiem, pasākumā tiks uzrunāti arī ilgtspējīgu dāvanu aspekti, tai skaitā, apģērbu dāvināšanā. Uz pasākumu tiks aicināti arī mediju pārstāvji. Paredzētais aktivitātes īstenošanas laiks: 16.11.2019. - 01.12.2019. 6. Sagatavota un sociālajos medijos Facebook un Instagram publicēta galerija ar skaistākajiem foto stāstiem, ko konkursā iesūtījuši dalībnieki. Paredzētais aktivitātes īstenošanas laiks: 02.12.2019. - 21.12.2019.

Projekta rezultāti

1. Pateicoties kampaņai sociālajos medijos un ceļojošajai izstādei iepirkšanas centros, vismaz 10 000 iedzīvotāji kļūs zinošāki par pozitīvajiem lietotu apģērbu un ilglaicīgu apģērbu izmantošanas aspektiem, ierobežojot modes industrijas negatīvo ietekmi uz vidi, un šo procesu saistību ar saviem apģērbu iegādes, lietošanas un utilizācijas paradumiem; 2. Vismaz 100 iedzīvotāji būs iesnieguši savu foto stāstu dalībai konkursā; 3. Vismaz 100 iedzīvotāji būs piedalījušies 3 pasākumos dažādās Latvijas vietās (divos ārpus Rīgas konkursa sākumā un konkursa noslēguma pasākumā Rīgā); 4. Vismaz 50 000 cilvēku sasniegti ar mediju starpniecību, atspoguļojot projekta pasākumus un rezultātus; 5. Izstrādāti konkursa noteikumi; 6. Izvēlēta konkursa žūrija aptuveni 5 cilvēku sastāvā un noorganizēta žūrijas sēde; 7. Noorganizēti 2 pasākumi pilsētu iepirkšanās centros, atklājot “Zero Waste Latvija” ceļojošo foto izstādi par lietotu apģērbu valkāšanu, iepazīstinot ar konkursa noteikumiem un atbildīgu resursu izmantošanu (gudru iepirkšanos), veidojot savu garderobi; 8. Noorganizēts konkursa noslēguma pasākums iepirkšanās centrā vai beziepakojuma veikalā Rīgā; 9. Sagatavota un sociālajos medijos publicēta galerija ar skaistākajiem foto stāstiem, ko konkursā iesūtījuši dalībnieki.

Vadlīnija Atbildīgs dzīvesveids; Vides izglītība un audzināšana
Realizācijas laiks 30.12.2019
Īstenotājs Zaļā brīvība
Rīga, Lapu iela 17, 2. stāvs, LV-1002
Projekta kopējās izmaksas 10 674.50 €
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda 9 607.00 €
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda 9 607.00 €
Lēmums Piešķirt
Mēs izmantojam sīkdatnes. Lietojot mūsu mājas lapu, jūs piekrītat izmatot mūsu sīkdatnes.