Dabai draugs- bērni un jaunieši kā nākotnes līderi vides pārmaiņu veidotāji
Reģ Nr. 1-08/4/2024
Projekta mērķis
Projekta mērķis ir veicināt bērnu un jauniešu izpratni par ilgtspējīgu dzīvesveidu, interaktīvi un radoši izglītojot par Eiropas Zaļā kursa principiem un virzību uz aprites ekonomiku ikdienā un veicināt nākotnes līderu attīstību. Tas ietver patēriņa samazināšanu un dabas resursu saudzīgu izmantošanu, kā arī ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu.
Projekta uzdevumi
A1 Izglītojoša luga A2 Teorētiskā nodarbība par aprites ekonomiku A3 Radošā darbnīca A4 Galda spēle A5 Digitālie testi A6 Izdales un informatīvie materiāli A7 Izlaušanās kaste A8 Metodiskie materiāli A9 Hakatons A10 Lekcijas par zaļo kursu, aprites ekonomiku un ilgtspējīgu patēriņu A11 Video diskusijas A12 Monitorings un projekta rezultātu apkopojums
Projekta rezultāti
A1 Aptuveni 820 bērni gūst plašāku izpratni par vides aizsardzību un apgūst veidus, kā paši var palīdzēt dabai, piemēram, šķirojot un izmantojot atkārtoti atkritumus. A2 Aptuveni 820 bērni gūst izpratni par ar vidi un tās aizsardzību saistītiem jēdzieniem, kā arī iemācās, kā pareizi šķirot atkritumus atkarībā no to materiāla. A3 Aptuveni 820 bērni gūst praktisku pieredzi atkritumu šķirošanā, iemācās atpazīt dažādus materiālus un izmantot tos atkārtoti. A4 Aptuveni 820 bērni gūst izpratni par aprites ekonomiku, resursu ierobežotību, kā arī dabai draudzīgu lēmumu pieņemšanu. A5 Aptuveni 810 jaunieši uzlabo un papildina savas zināšanas jautājumos par vides aizsardzību, aprites ekonomiku un ilgtspēju. Šie digitālie testi kalpo ne tikai kā izglītojoši rīki, bet arī kā platforma, kur jaunieši var sacensties savā starpā, padarot mācību procesu aizraujošāku un efektīvāku. A6 Aptuveni 810 jaunieši koncentrētā veidā apgūst jaunas zināšanas par attiecīgo tēmu, kā arī iegūst papildus informāciju par turpmākajiem pasākumiem vai iespējām. A7 Aptuveni 660 vidusskolēni uzlabo gan savas vides zināšanas, gan izjūt lielāku motivāciju mācīties, tiek pilnveidotas viņu prasmes darboties komandā un pašvadīti mācīties. A8 Nodrošināt vides izglītības pieejamību visiem Latvijas vidusskolēniem. Plānots, ka projekta materiāli netiešās mērķauditorijas ietvaros sasniegs ap 6 tūkst. skolēnu. A9 Veicināta vismaz 12 jauno studentu līderība, izveidoti vairāki ilgtspējīgi domājoši jaunuzņēmumi, kas dod pienesumu valsts ekonomikai, uzlabotas studentu zināšanas par vides jautājumiem. A10 Apmēram 150 Latvijas augstskolu studenti tiks interaktīvā veidā iepazīstināti ar Zaļā kursa aktivitātēm un to, kā mēs varam tās pielietot ikdienā, kā arī par aprites ekonomikas principiem un iespējām samazināt patēriņu un vides resursu saudzīgu izmantošanu.Šīs lekcijas ietvers detalizētu aprites ekonomikas konceptu pārskatu, tās ietekmi uz globālo ekonomiku un vides politiku, kā arī izskatīs praktiskus veidus, kā šie principi var tikt integrēti ikdienas darbībās un profesionālajā praksē. Augstskolu studentiem tiks piedāvāta iespēja izprast aprites ekonomikas stratēģijas un to nozīmi ilgtspējīgā attīstībā, nodrošinot viņiem būtiskas zināšanas un prasmes nākotnes karjerai un personīgajai attīstībā. A11 Veicināt jauniešu izglītošanos vides jautājumos viņu brīvajā laikā caur informatīviem un izglītojošiem video sociālajos tīklos. A12 Gūt skaidru priekšstatu par projekta rezultātiem un novērtēt to atbilstību sākotnēji plānotajam.
Vadlīnija | Atbildīgs dzīvesveids; Vides izglītība un audzināšana |
Realizācijas laiks | 30.06.2025 |
Īstenotājs | Latvijas Ilgtspējīgu iepirkumu asociācija Ropažu nov., Stopiņu pag., Dreiliņi, Ceriņu iela 11, LV-2130 |
Projekta kopējās izmaksas | 67 999.00 € |
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 61 199.00 € |
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 57 000.00 € |
Lēmums | Piešķirt |