Trešās puses finansējuma piesaistes iespējas pašvaldību ēku energoefektivitātes paaugstināšanas projektiem
Reģ Nr. 1-08/382/2014
Projekta mērķis
Projekta mērķis ir izveidot atbilstošu metodoloģiju pašvaldību un citu valsts institūciju vajadzībām, kas ļautu tām juridiski korekti piesaistīt t.s ESCO (energoservisa kompāniju) līdzekļus pašvaldību ēku energoefektivitātes līmeņa celšanā, un izmantot ESCO finansējumu kopā ar paredzamo VARAM pārraudzīto ERAF aktivitāti “Pašvaldību energoefektivitāte”. Šāda trešās puses finansējuma piesaistes iespēja ļaus pašvaldībām un valsts iestādēm daudz plašākā apjomā veikt būtiskus energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumus, jo paredzams, ka ESCO finansējums šiem projektiem ļaus samazināt atkarību no valsts grantiem šādu projektu īstenošanā. Rezultātā šis pētījums un tā ietvaros radītā, publiski pieejamā metodoloģija ļaus daudz efektīvāk un mērķtiecīgāk virzīties Latvijas un ES kopīgo klimata politikas mērķu sasniegšanas virzienā CO2 emisiju samazināšanas jomā pašvaldības un valsts ēku sektorā.
Projekta uzdevumi
Lai Latvijas pašvaldības jau tuvākajā laikā varētu izmantot ESCO finansējumu savu ēku energoefektivitātes paaugstināšanai, tad projekta ietvaros ir nepieciešams veikt sekojošas aktivitātes: 1. Izstrādāt paraugdokumentāciju un metodiskos norādījumus pašvaldībām, kā kvalitatīvi veikt energoservisa pakalpojuma iepirkumu sabiedrisko ēku energoefektivitātes uzlabošanai. 2. Izstrādāt energoservisa pakalpojuma līguma projektu pašvaldībām sabiedrisko ēku energoefektivitātes uzlabošanai. 3. Sagatavot metodiskos norādījumus/vadlīnijas, kā veikt finanšu ekonomiskos aprēķinus energoservisa pakalpojuma iepirkumam, balstoties uz finanšu ietekmes izvērtēšanas metodoloģiju ESA 95 un uz MK noteikumiem nr. 1152 „Kārtība finanšu un ekonomisko aprēķinu veikšanai, publiskās un privātās partnerības līguma veida noteikšanai un atzinuma par finanšu un ekonomiskajiem aprēķiniem sniegšanai” nosacījumiem. 4. Novērtēt pašvaldību sabiedrisko ēku energoefektivitātes uzlabošanas investīciju potenciālu, kā arī veikt informācijas apkopošanu par dzīvojamo fondu, kas atrodas jauktajā valdījumā (pašvaldība/privātais īpašnieks). 5. Sagatavot rekomendācijas Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta atbalsta pašvaldību sabiedriskā sektora finansējuma demarkācijai ar plānoto atbalstu ERAF programmā ES jaunajā finanšu perspektīvā.
Projekta rezultāti
Projekta īstenošanas sagaidāmie rezultāti ir sekojoši: • Izstrādāta un publiskota (vietnēs www.varam.gov.lv un www.passivehouse.lv) paraugdokumentācija un metodiskie norādījumi pašvaldībām par ESCO kompāniju piesaisti pašvaldību ēku energoefektivitātes paaugstināšanā. • Izstrādāts un publiskots (vietnēs www.varam.gov.lv un www.passivehouse.lv) energoservisa pakalpojuma līguma projekts publisko ēku energoefektivitātes uzlabošanai. • Sagatavoti un publiskoti (vietnēs www.varam.gov.lv un www.passivehouse.lv) metodiskie norādījumi/vadlīnijas, kā veicami finanšu ekonomiskie aprēķini energoservisa pakalpojuma iepirkumam. • Apkopots un izanalizēts vismaz 10 vidējo un lielo pašvaldību sabiedrisko ēku energoefektivitātes potenciāls un nepieciešamo investīciju apjoms. • Īstenoti vismaz 10 informatīvie semināri pašvaldībās par ESCO principa lietošanu pašvaldībās. • Sagatavotas un medijiem izsūtītas vismaz 3 preses relīzes par projekta aktivitātēm. • Īstenots vismaz 1 informatīvs seminārs Latvijas komercbanku pārstāvjiem par projekta rezultātiem. • Sagatavotas rekomendācijas KPFI atbalsta pašvaldību sabiedriskā sektora finansējuma demarkācijai ar plānoto atbalstu ERAF programmā ES jaunajā finanšu perspektīvā.
Vadlīnija | Multisektoriālie projekti |
Realizācijas laiks | 31.12.2014 |
Īstenotājs | Passive House Latvija Rīga, Tomsona iela 2-2, LV-1013 |
Projekta kopējās izmaksas | 27 651.00 € |
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 27 651.00 € |
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 25 000.00 € |
Lēmums | Piešķirt |