Daba – mums, mēs – dabai
Reģ Nr. 1-08/34/2014
Projekta mērķis
Izmantojot biopsihosociālu pieeju, veicināt nometnes dalībnieku izpratni par vidi un dabu kā vērtību un cilvēka dzīves kvalitāti noteicošu faktoru, cilvēka un sabiedrības lomu vides aizsardzībā, kā arī veidot zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas ikdienas dzīvē tādas uzvedības īstenošanai, kas sekmē vides aizsardzību.
Projekta uzdevumi
Nometnes dalībniekiem jāveido ekoloģisku izpratne, jāsniedz pamatzināšanas vides aizsardzībā un jāiemāca tās pielietot tādas ikdienas uzvedības īstenošanai, kas palīdz saglabāt dabas resursus un samazināt piesārņojumu (piemēram, izvairīties no sadzīves ķīmijas pielietošanas, šķirot atkritumus, nemēslot dabā). Lai to nodrošinātu nometnē tiks īstenoti divi pamatprincipi: 1. Visās aktivitātēs tiks īstenota biopsihosociālā pieeja, nodrošinot to, ka problēmas un to iespējamais risinājums jāparāda vides/bioloģisko organismu, sabiedrības/sociālo procesu un psihes/emocionālā, garīgā līmenī. 2. Otrs nometnes aktivitātēs īstenojamais princips – zināšanu/izpratnes un darbības vienotība (sniegtā informācija jāsasaista ar reāli ikdienā īstenojamu uzvedību, kas sekmē vides aizsardzību un racionālu vides resursu izmantošanu, kā arī jādod iespēja apgūt un nostiprināt prasmes šīs uzvedības īstenošanai).
Projekta rezultāti
Zināšanas • Faktori, kas sekmē sadzīves un bīstamo atkritumu daudzuma pieaugumu; • „Zaļā” pieeja iepakojuma problēmai; • Rūpnieciskais piesārņojums un attīrīšanas iekārtas; • Zināšanas par bioloģisko daudzveidību • Zināšanas par atjaunojamiem energoresursiem, to ieguvi un izmantošanu • Zināšanas par tīru ūdeni un tā resursiem • Zināšanas par faktoriem, kas sekmē fizisko un garīgo veselību (optimisms; dzīvesspēks; veselības psiholoģija un veselīgs dzīvesveids) Prasmes • Atkritumu šķirošanas prasmes • Prasme samazināt iepirkuma maisiņu patēriņu ikdienā • Prasme atpūsties dabā, nepiesārņojot to • Prasme saskatīt bioloģisko daudzveidību savā dzīves vietā un to aprakstīt • Prasme veikt dabas novērojumus un veidot dienasgrāmatu par gaisa temperatūru, vēju, nokrišņiem • Prasme aprēķināt ekoloģisko pēdu • Prasmes novērtēt dzeramā ūdens un peldvietas ūdens tīrību, iegūt par to informāciju • Prasme ikdienas stresa pārvarēšanai • Prasme rūpēties par savu veselību, īstenot veselīgu dzīvesveidu, izmantot veselības aprūpes sistēmas resursus. Uzvedība pēc nometnes: • Atkritumu šķirošana ikdienā. • Auduma/vairākkārt lietojamo iepirkuma maisiņu lietošana • PET pudeļu un citu sadzīves atkritumu daudzuma samazināšana • Dabas nepiesārņošana, atpūšoties dabā (atkritumu savākšana aiz sevis utt) • Savas ekoloģiskās pēdas samazināšana ikdienā • Atjaunojamo energoresursu izmantošanas plānošana vai – „gudrās mājas” izveides plānošana kā skolā īstenojama zinātniskā projekta veikšana • Dzeramā ūdens novērtēšana dzīvesvietā un ūdens kvalitātes paaugstināšana nepieciešamības gadījumā (filtru izmantošana; pazemes ūdens avotu izmantošana) • Nometnes dalībnieks īsteno tos veselīga dzīvesveida mērķus, ko ir kopā ar pedagogu sev noteicis nometnē.
Vadlīnija | Atbildīgs dzīvesveids; Vides izglītība un audzināšana |
Realizācijas laiks | 30.11.2014 |
Īstenotājs | Mārtiņa Fonds Rīga, Merķeļa iela 13, LV-1050 |
Projekta kopējās izmaksas | 8 544.33 € |
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 5 718.51 € |
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda | 5 718.00 € |
Lēmums | Piešķirt |