• Sākums >
  • Publiskā kampaņa „Atbildīgs pārtikas patēriņš”

Publiskā kampaņa „Atbildīgs pārtikas patēriņš”

Reģ Nr. 1-08/113/2014

Projekta mērķis

Informēt sabiedrību par pārtikas patēriņa vides ietekmēm un atbildīgu pārtikas patēriņu, piedāvājot reālu, pārbaudītu praktisku alternatīvu iepirkšanās modeli, šajā gadījumā – vietējās bioloģiskās pārtikas Tiešās pirkšanas pulciņus*, kā ilgspējīgu, funkcionējošu, viegli pieejamu modeli, kas atvērts sabiedrības līdzdalībai un veicina atbildīgu dzīvesveidu.

Projekta uzdevumi

Attiecīgi izvēlētie projekta uzdevumi ir sekojoši: ● informēt sabiedrību par pārtikas patēriņa vides ietekmēm (sākot ar pārtikas audzēšanu, „pārtikas jūdzēm”, iepakojumu, uzglabāšanu un beidzot ar pārtikas izmešanu) un videi draudzīgāka patēriņa nozīmi ar mediju publicitātes un tiešo pasākumu palīdzību; ● piedāvāt reālus risinājumus, praktiskas alternatīvas videi draudzīgākam pārtikas patēriņam, šajā gadījumā Tiešās pirkšanas pulciņu modeli, informējot arī par citām alternatīvām piem. „zaļie grozi”, pircēju kooperatīvi u.c. ● maksimāli vienkāršot un atvieglot interesentu iespējas Tiešās pirkšanas pulciņa izveidē, lai nodrošinātu to veiksmīgu izplatību un pulciņu ilgstošu darbību (web platformas izveide, semināri, personīgas konsultācijas ar interesentiem, video un izdales materiāli); ● rosināt jaunu Tiešās pirkšanas pulciņu izveidi vismaz 5 Latvijas pilsētās.

Projekta rezultāti

1. Ar publicitāti masu medijos kopā aizsniegti vismaz 10% jeb ap 200 000 Latvijas iedzīvotāju (sabiedriski aktīvākā daļa), kuri informēti par pārtikas patēriņa vides ietekmēm un videi draudzīgākiem pārtikas izvēles un iegādes veidiem. 2. Publiskos pasākumus (kampaņas atklāšanas pasākumā, semināros un noslēguma pasākumā) kopā piedalījušies vismaz 600 cilvēki, kuri informēti par pārtikas patēriņa vides ietekmēm un praktisku, viegli pieejamu ilgtspējīgu iepirkšanās modeli, šajā gadījumā – vietējās bioloģiskās pārtikas Tiešās pirkšanas pulciņiem. 3. Jauni Tiešās pirkšanas pulciņi izveidojušies vismaz 5 Latvijas pilsētās. Katrā pulciņā vidēji iesaistījušies vismaz 25 cilvēki, tātad, minimālais cilvēku skaits, kas mainījis iepirkšanās paradumus - 125, pakārtoti - viņu ģimenes locekļi u.c. tuvas personas.

Vadlīnija Atbildīgs dzīvesveids; Vides izglītība un audzināšana
Realizācijas laiks 30.12.2014
Īstenotājs Zemes draugi
Rīga, 11.Novembra krastmala 35-78, LV-1050
Projekta kopējās izmaksas 29 627.56 €
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda 21 997.56 €
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda 21 666.74 €
Lēmums Piešķirt
Mēs izmantojam sīkdatnes. Lietojot mūsu mājas lapu, jūs piekrītat izmatot mūsu sīkdatnes.