Noslēgusies kampaņa par apģērba industrijas ietekmi uz vidi “Atmasko T-kreklu”

22.06.2021

8. jūnijā ar tiešsaistes pasākumu FB Live biedrība “Zaļā brīvība” noslēdza projektu “Atmasko T-kreklu”. Tā ietvaros Latvijas skolās norisinājās tiešsaistes nodarbībās, bet jebkurš interesents par tematu varēja uzzināt, sekojot līdzi aktivitātēm un informācijai sociālajos tīklos. Projekts izgaismoja apģērbu industrijas ietekmi uz vidi un piedāvāja risinājumus aprites ekonomikas stiprināšanai, savukārt noslēguma pasākuma ietvaros projektā iesaistītie atskatījās uz padarīto, kā arī pārrunāja nākotnes perspektīvas.

Pasākumu vadīja žurnāliste, arī kampaņas vēstnese, Kristīne Garklāva (IG @kristine.garklava), kura sarunājās ar jomas profesionāļiem - ilgtspējīgas modes eksperti Daci Akuli, “Latvijas Zaļais punkts” direktoru Kasparu Zakuli un bezatkritumu dzīvesveida aktīvisti Lauru Arnicāni. Ar saviem iespaidiem dalījās arī kampaņas vēstneši Mārtiņš Kapzems (IG @kapzeminators) un Anete Ozoliņa (IG @paradimodi).

“Atmasko T-kreklu” ietvaros vairāk nekā 500 jauniešu 17 skolās visā Latvijā tiešsaistes nodarbībās iedziļinājās dažādos apģērbu industrijas ilgtspējas aspektos, izmantojot jauniešu vidū populārā t-krekla piemēru. Datu vizualizācijas, sarunas ar speciālistiem, kā arī savu t-kreklu pētīšana palīdzēja izzināt piecus t-krekla dzīves cikla posmus, sākot no izejvielu iegūšanas līdz pat pēc-patēriņa. Noslēguma pasākumā pārdomās par nodarbībās uzzināto dalījās Priekules vidusskolas skolotāja Agita Rukute un audzēknis Gustavs Šteinbergs.

Visā projekta norises laikā jaunieši tika aicināti piedalīties izzinošā konkursā, un piecos konkursa posmos tika saņemti vairāk nekā 170 darbi. Dalībnieki zīmēja, veidoja video, radīja datu vizualizācijas, lai pastāstītu par savu t-kreklu sastāvu, dizainu, ražošanu, kopšanu un to, ko ar t-kreklu darīt tā dzīves noslēgumā. Labāko konkursu darbu apkopojums tiks rādīts arī noslēguma pasākumā. Konkursu uzvarētāji varēja izvēlēties t-kreklu no septiņiem Latvijas zīmoliem, kuru sortimentā ir apģērbi ar eko marķējumu vai no videi draudzīgākiem materiāliem. Tie ir “Miesai”, “Be-with”, “Muta'’, “M50”, “Cemme”, “Benji Knewman” un “One Wolf”. Īpašā konkursā sadarbībā ar uzņēmumu “Printful” pie pašu dizainētiem t-krekliem tika Kaunatas vidusskolas skolēni.

Projekta laikā radīties izglītojošie materiāli pieejami biedrības “Zaļā brīvība” mājas lapā www.zalabriviba.lv

Kampaņa notika projekta “Mode un vide - kā tas skar mani?” ietvaros ar Latvijas vides aizsardzības fonda un Latvijas Zaļā punkta atbalstu.

Mēs izmantojam sīkdatnes. Lietojot mūsu mājas lapu, jūs piekrītat izmatot mūsu sīkdatnes.