EKO grams!

Reģ Nr. 1-08/221/2014

Projekta mērķis

Veidot jauniešus par vides draugiem, sekmējot vispusīgi attīstītas personības veidošanos, veicinot izpratni par vidi un dabu, tās problēmām un iespējamajiem risinājumiem.

Projekta uzdevumi

Apkārtējās vides aizsardzības problēma ir ļoti aktuāla, jo izmantoto neatjaunojamo dabas resursu (piemēram, dažu derīgo izrakteņu) daudzumu jau iespējams salīdzināt ar šo resursu kopīgajiem krājumiem uz planētas. Tas pats sakāms arī par atjaunojamiem resursiem – saldūdeni, mežu u. c. Pieaug cilvēka darbības ietekme uz dabisko vidi. Tā, piemēram, hidrotehniskās būves desmit gados upju raksturu izmaina vairāk nekā dabas procesi desmitiem tūkstošu gadu laikā. Ražošanas atkritumu piesārņojuma rezultātā ir notikušas jūtamas izmaiņas atmosfēras un ūdeņu sastāvā. Ir nepieciešams jau no bērnības mācīt un palīdzēt mūsu bērniem saprast, ka vides resursu izmantošanas iespējas ir ierobežotas, proti, ja mēs rīkosimies jau tagad, vēl ir cerība. Mums ir jāmainās un jārīkojas ne tikai mūsu kopīgās nākotnes vārdā, bet arī mūsu fiziskās veselības saglabāšanai. Nometne ir izdzīvošana ārpus ierastās vides un ir ļoti svarīgi, lai šis nometnē pavadītais laiks būtu vienlīdz patīkams gan nometnes dalībniekiem - bērniem un pusaudžiem, gan pedagogiem. Nometnē, kā audzināšanas institūcijā, ir iespēja izkopt un attīstīt katra dalībnieka sociālās prasmes, veltīt laiku – bērnu un pusaudžu daudzpusīgā intelekta attīstībai, kā arī veselīga dzīvesveida popularizēšanai. No šī problēmsituācijas apskata, secinām, ka mūsu uzdevumi ir: 1) Padziļināt izpratni par dabas daudzveidību un tajā notiekošajiem procesiem, pilnveidot pētnieciskās darbības prasmes un veicināt katra izglītojamā ieguldījumu ilgtspējīgā attīstībā; 2) Padziļināt izpratni par atkritumu daudzuma samazināšanas iespējām; 3) Veidot izpratni par to, ka izvairīšanās no atkritumiem dabā ir nepārtraukts process, kurā jāiesaistās visiem sabiedrības locekļiem; 4) Pievērst skolēnu uzmanību enerģijas ražošanas un izmantošanas saistībai ar vides problēmām, izmantojot alternatīvas enerģijas avotus; 5) Parādīt, ka pasākumi, kas neprasa lielus finansiālus ieguldījumus, arī ir efektīvi un ietaupa gan enerģiju, gan arī finanses; 6) Veidot izpratni par dzīvesveida un patēriņa ietekmi uz vidi; 7) Veicināt skolēnu prasmi rūpēties par savu veselību un uzņemties atbildību par to; 8) Veidot skolēnu izpratni par meža nozīmi dabā un cilvēku dzīvē; 9) Izmantot mežu kā mācību un praktisko nodarbību avotu; 10) Sekmēt indivīda līdzdalību ilgtspējīgas sabiedrības veidošanā, apzinoties tehnoloģiju, vides un sabiedrības mijiedarbību; 11) Iesaistīt skolēnus vides aizsardzības aktivitātēs, lai bērni un pusaudži atpūstos un interesanti pavadītu laiku, iegūtu jaunus domubiedrus un draugus; 12) Lai attīstītu un pilnveidotu bērnu un pusaudžu intelektu: ķermeņa kustību, vizuāli telpisko, muzikālo, saskarsmes, pašizpratnes, dabaszinātnisko un pamatzināšanas dzīvot dabā.

Projekta rezultāti

1) Nometne dos iespēju pavadīt atraktīvas un piedzīvojumiem bagātas dienas, ar aktīvu darbošanos un komunikāciju, iegūstot jaunu pieredzi un informāciju attiecībā pret saviem vienaudžiem un atbildīgu dzīvesveidu. 2) Projekta mērķgrupas jaunieši tiks informēti par notiekošiem vides izglītības procesiem, to iespējām iesaistoties nometnes (projekta) aktivitātēs. 3) Nometnes norises laikā tiks apmeklēti ievērojamākie dabas objekti un ražotnes, osta un dabas parki, veicinot veselīga dzīves veida popularizēšanu un vides jautājumu aktualizēšanu tieši jauniešu vidū. 4) Notiks dažāda veida radošās darbnīcas un taps kopīgi darbi (planšetes, gleznas, skulptūras, u.c.). Darbnīcas veicinās veselīga dzīvesveida popularizēšanu jauniešu vidū, aktualizējot nometnē risināmus jautājumus. 5) Pilnveidota izpratne par dzīvo sistēmu daudzveidību, uzbūvi, dzīvības procesiem un likumsakarībām. 6) Veicināta līdzdalība sabiedrības ilgtspējīgā attīstībā, izprotot dabaszinātņu, tehnoloģiju un vides mijiedarbību. 7) Nometnes laikā plānots apmeklēt tuvāko pilsētu ievērojamākos uzņēmumus, izvērtējot to ieguldījumu vides aizsardzības attīstībā un cilvēka mijiedarbību tajā. 8) Nometnes norises laikā ir plānots organizēt tikšanās ar vides aizsardzības un vides fonda speciālistiem, lai uzzinātu speciālistu pieredzi inovatīvo risinājumu piesaistē, aktualizējot jautājumu par veselīgu dzīvesveidu un vides labklājības attīstību tieši jauniešu vidū. 9) Izglītojamajiem tiks paaugstinātas karjeras vadības prasmes, iepazīstinot jauniešus ar profesijas specialitātēm, kas caurvijas ar nometnes meistardarbnīcām un apmeklētajiem objektiem. 10) Organizēti pārgājieni uz Balto kāpu, Saulrieta taku un Katrīnas liepām, dabas parku „Piejūra”, Saules laukumu un Skultes ostu, paredzot, ka tajās iesaistīsies 40 jaunieši, kuri vēlāk izplatīs iegūto informāciju un dalīsies savā pieredzē ar citiem jauniešiem, vecākiem un skolotājiem. 11) Nometnes norises laikā kopā tiks organizētas un novadītas 22 meistardarbnīcas un spēles (Jautrā iesvētību taka; EKO apkārt mums; Rīcībā ir spēks; EKO burziņš; eXperiments; Atkritumiem NĒ; ENERGY YO; EKO dienas; Atbildīgs patēriņš; Angļu valoda MEŽĀ; Open water; Pētnieciskais pārgājiens gar jūras krastu; Zvaigžņu ceļš; Slepenais draudziņš; „EKO grams!”; ...Praktiskās lietas, praktiskā vietā...: Pētījumu nozīme?! Jeb izaicinājums...; Jūras nozīme cilvēka ikdienā; Kino seanss dabā). 12) Nometnes noslēgumā ir paredzēta nometnes izvērtējuma sesija „EKO grams!”, apkopoti rezultāti tiks ietverti nometnes avīzē un preses relīzēs. 13) Nometnes laikā ir paredzēts pilnveidot jauniešu pētnieciskās darbības prasmes, risinot vides problēmas, veicot pētījumus vai eksperimentus, analizējot un izvērtējot iegūto informāciju, ko var izmantot zinātniski pētniecisko darbu izstrādē. 14) Vidzemes reģiona masu medijiem izsūtītas preses relīzes par projekta aktivitātēm (uzsākot projektu, projekta aktivitāšu norises laikā un noslēdzot projektu), kā arī izveidoti sižeti Vidzemes televīzijā par jauniešu dzīvi „EKO grams!” nometnē. 15) Izveidota ceļojošā izstāde no fotogrāfijām un materiāliem, eksponātiem. Izstādi plānots eksponēt Latvijas reģionu skolās (Kurzeme, Latgale, Vidzeme, Rīgas reģions), un tas ir ieguldījums projekta rezultātu izplatīšanā. 16) Projekta noslēgumā tiks izveidota „EKO grams!” avīze, kura tiks izplatīta jauniešu vidū (apmēram 200 lasītājiem). 17) Nometnes laikā paredzēts izveidot arī galda interaktīvo/pamācošo spēli „Jaunietis ceļā uz EKO”.

Vadlīnija Atbildīgs dzīvesveids; Vides izglītība un audzināšana
Realizācijas laiks 18.07.2014
Īstenotājs Valmieras 2.vidusskola
Valmiera, Lāčplēša iela 2,
Projekta kopējās izmaksas 27 238.80 €
Pieprasītais finansējums no Vides aizsardzības fonda 20 158.37 €
Piešķirtais finansējums no Vides aizsardzības fonda 8 800.00 €
Lēmums Piešķirt
Mēs izmantojam sīkdatnes. Lietojot mūsu mājas lapu, jūs piekrītat izmatot mūsu sīkdatnes.